Pages

Tuesday 19 March 2013

Kawan

Kenangan paling xdpt nak dilupakan :

Masa darjah 4, aku kafa dekat Surau Nurul Hidayah. Sekarang dh jadi masjid :) aku kawan rapat dgn Ummi Nasuha, sampaikan ustazah ingatkan kitorang kembar. Sekali pandang muka kitorang sama, dah la nama pun sama. Cuma nama dia ada dua 'M', sebutan sama je sbnarnye. Ceritanya bermula bila masa satu hari lepas kafa, semua budak balik. Selalunya abg aku atau ayah aku yg ambik aku lepas habis kafa. Tapi kali ni pula lain, tunggu punya tunggu... org pun dah makin tak ada. Sampai jemaah surau pun dah dtg nak solat Asar, sbb waktu Asar dah dekat masa tu. 

Aku sedih, sebab semua budak kafa dah balik. Aku sorang je dekat situ. :'/ nak kata nangis tu tak la, tp menitis la juga air mata. Biasalah, budak lagi masa tu. Tetiba, kawan aku datang. Rumah dia dekat dgn surau, dia pun budak surau juga. Kekadang, dia yg azan bila masuk waktu. Bayangkan budak darjah 4 yg mengazankan satu taman? Whoaa :o mmg aku respect gila dekat dia! tapi sekarang tak pasti la dia still dpt azankan atau tak. 

Hah, masa dia dtg tu dia ternampak aku. Dia pun dtg dkt aku, tanya knp tak balik lg? Aku ckp la takde org dtg ambik lg. Pastu dia teman sambil tu sembang² sementara nak tunggu masuk asar. Masa tu kecik lg, jadi takde fikir yg tu dating or what. Aku suka kawan dgn dia sbb dia suka tlg org. Yeahh, sampai sekarang pun aku tak lupa. Kawan lama, tp bg aku tetap baru. :')

0 comel comment:

Post a Comment